Ombudsman Uitvaartwezen
De Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen behandelt klachten van consumenten over de uitvaartbranche

Verkeerde merk rouwauto e.a

20120319 2011082 Vervoer

Klacht:

Klaagster had verzocht om een rouwauto merk Mercedes, er kwam een Chevrolet. In tegenstelling tot wat afgesproken was voerde de rouwauto vlaggen. Het heeft erg veel moeite gekost om de rouwkaart te krijgen zoals de nabestaanden dit wensten. Op correspondentie met o.a. de uitvaartondernemer wordt de naam van klaagster verkeerd gespeld. Bij de afspraak om de kist te sluiten was de familie al enige tijd in het uitvaartcentrum aanwezig toen de uitvaartverzorger met de zoon van klaagster belde om te vragen waar ze bleef.

Uitspraak:

Alle klachten worden gegrond bevonden omdat de uitvaartondernemer de klachten erkent. Vooral de vele tijd die nodeloos is verstreken bij het maken van de rouwkaart heeft het vertrouwen van de nabestaanden in de uitvaartverzorger aangetast. De kosten voor de rouwkaart hoeven niet te worden betaald. Ook de verkeerde rouwauto, waarvan de uitvaartverzorger had verzekerd dat het nieuwste model Mercedes beschikbaar zou zijn, hoeft door klaagster niet te worden betaald (zeker niet nu de ingezette Chevrolet vuil was en beschadigde verlichting had). Daarnaast kan gesproken worden van verminderde dienstverlening. De ombudsman kent in totaal een vergoeding toe van €895,-.