Er is door het rouwcentrum verkeerde informatie gegeven waardoor een vriend zich niet kon aansluiten bij de stoet van het rouwcentrum naar het crematorium, er is ontevredenheid met de nazorg, er is een verkeerde nota gestuurd, er zijn geen excuses gemaakt en de klacht is niet voortvarend opgepakt.
Uitspraak:
Met de uitvaartleider was afgesproken dat enkele familieleden zich op de dag van de uitvaart bij het rouwcentrum zouden verzamelen en achter de overledene aan zouden rijden naar het crematorium.
Toen een vriend uit het buitenland bij het rouwcentrum aanbelde werd hem gemeld dat de overledene al naar het crematorium vervoerd was. Klaagster kreeg in eerste instantie hetzelfde te horen. Deze klacht wordt niet ontkend door de uitvaartondernemer en gegrond bevonden.
De klacht over de nazorg betreft deels niet goed nagekomen afspraken over het sturen van een evaluatieformulier en een verschil van mening over of klaagster nu wel/niet prijs stelde op een evaluatiegesprek. Hoe te handelen bij nazorg is beleid van de ondernemer en daarover kan de ombudsman geen uitspraak doen.
De klacht over de verkeerde nota komt onvoldoende vast te staan en wordt afgewezen.
Er zijn (ook volgens klaagster) wel excuses aangeboden, klacht ongegrond.
Het niet voortvarend oppakken van de klacht; dit is beleid van een ondernemer en kan net worden beoordeeld.
De uitvaartondernemer heeft eerder €500,- compensatie aangeboden. Dit lijkt de ombudsman billijk en hierbij wordt aangesloten.