De administratieve afhandeling van een uitvaart is voor sommige opdrachtgevers niet altijd even duidelijk.
In deze klacht had klaagster naar haar zeggen in totaal 8(!) rekeningen ontvangen en zag zij door de bomen het bos niet meer; zij wist niet wat zij nu moest betalen.
Uitspraak:
Teneinde de klacht te kunnen beoordelen is bij klaagster de gehele administratie m.b.t. de uitvaart opgevraagd.Ook is aan de uitvaartondernemer een nadere toelichting gevraagd.
Het bleek al snel dat er sprake was van 3 in plaats van 8 rekeningen en dat de overige “rekeningen” kopieën waren , welke meegezonden waren als bewijs van de in rekening gebrachte kosten zoals kosten ziekenhuis en crematorium.
De overgebleven 3 rekeningen hadden inderdaad op de uitvaart betrekking en werden veroorzaakt door correcties achteraf over verzorgingskosten en kosten van meer gereden km’s.
Door de uitvaartondernemer zou het bovenstaande wel uit te leggen zijn geweest, ware het niet dat klaagster niet meer het volle vertrouwen in die organisatie had.
Daarom heeft de Ombudsman in een uitgebreide brief het geheel toegelicht.