Ombudsman Uitvaartwezen
De Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen behandelt klachten van consumenten over de uitvaartbranche

Thuisopbaring

20120210 2011076 Opbaren

Klacht:

Klager is van mening dat er producten/diensten aan hem in rekening zijn gebracht die hij niet heeft afgenomen. Het gaat daarbij met name om twee controles van de overledene en een dag huur van de (bed)koeling.

Uitspraak:

Klager rekent voor de huur van de koeling vanaf zaterdagmiddag tot en met donderdagochtend 9.00 uur. Echter de koeling is de hele zaterdag gereserveerd geweest om op telefonische afroep te worden bezorgd. De koeling is later op de donderdag opgehaald en het is niet ongebruikelijk om voor gebruik gedurende de nacht en een stukje van de dag een hele dag in rekening te brengen. Klager heeft op dinsdag laten weten dat de controle op woensdag niet door hoefde te gaan. Op donderdag zou de uitvaart plaatsvinden en zou er geen controle plaatsvinden. Het gaat dus om één gemiste controle. De uitvaartondernemer heeft een all-in prijs per dag genoemd, geen prijs per onderdeel. Klager heeft op korte termijn laten weten dat er een controle niet door hoefde te gaan. Van de uitvaartondernemer kan hier niet verwacht worden dat hij de niet uitgevoerde controle in mindering brengt op de factuur.