Ombudsman Uitvaartwezen
De Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen behandelt klachten van consumenten over de uitvaartbranche

Onjuiste gang van zaken in aula

20071007 2007020 Geleverde diensten

Klacht:

Volgens klager was de rouwstoet te laat van het huisadres vertrokken en bovendien waren, tegen de gemaakte afspraken in, de bezoekers al in de aula toegelaten.

Uitspraak:

De ondernemer kon aangeven hoe laat de rouwstoet bij het sterfhuis was vertrokken en hoe laat men bij de aula op de begraafplaats was aangekomen. Het tijdstip van aankomst was royaal voor aanvang van de uitvaartdienst. Er was inderdaad afgesproken dat de belangstellenden buiten zouden wachten totdat de rouwstoet was aangekomen. De nabestaanden zouden dan achter de kist naar binnen lopen en achter hen zouden de belangstellenden de aula binnenkomen. Omdat het echter verschrikkelijk slecht weer was had de beheerder van de aula besloten om de belangstellenden eerder in de aula toe te laten. Ook de belangen van deze groep moet men respecteren. Met die opvatting kon de Ombudsman instemmen en daarom is de klacht afgewezen.