Ombudsman Uitvaartwezen
De Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen behandelt klachten van consumenten over de uitvaartbranche

Fouten ondernemer

20071007 2007014 Kwaliteit dienstverlening

Klacht:

In een zeer uitgebreid dossier liet klager weten dat hij op een aantal punten van mening was dat de uitvaartondernemer niet op de afgesproken wijze had gehandeld tijdens en na de uitvaart.

Uitspraak:

Klager had zijn bezwaren direct schriftelijk aan de ondernemer kenbaar gemaakt en deze liet de volgende dag reeds weten dat er van hun kant ernstige fouten waren gemaakt door onzorgvuldig handelen in combinatie met een slechte interne communicatie. Diezelfde interne communicatie was oorzaak van verschil van mening over het naderhand in rekening brengen van een aantal posten. Doordat klager vasthoudend was heeft de ondernemer uiteindelijk ingestemd met de betwiste onderdelen, maar het had ook op de weg van de ondernemer gelegen om klager een financiële tegemoetkoming toe te kennen. De Ombudsman heeft dat alsnog gedaan.