Ombudsman Uitvaartwezen
De Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen behandelt klachten van consumenten over de uitvaartbranche

Crematorium vergeet broodjes te bestellen.

20070408 2007019 Geleverde diensten

Klacht:

Na afloop van de crematie bleek dat het crematorium vergeten was broodjes te bestellen, zodat familie en belangstellenden het met koffie en soep moesten doen. Door het crematorium is direct de fout erkend en aangeboden de koffie gratis te verstrekken en de extra tijd in de koffiekamer niet in rekening te brengen. Opdrachtgever had dit probleem naderhand nog eens besproken met de uitvaartondernemer omdat de toegezegde vergoeding als “te weinig “werd ervaren. Bovendien werd toen gezegd dat de kwaliteit van de soep ook te wensen had overgelaten en dat ze die ook niet wilden betalen. De ondernemer stelde zich op het standpunt dat de door het crematorium toegezegde vergoeding ( ter waarde van ruim € 330,00) voldoende compensatie bood voor het, jammer genoeg, ontbreken van de broodjes. Omdat de soep wel degelijk geconsumeerd was zou de soep naar de mening van de ondernemer wel betaald moeten worden. Op grond hiervan weigerde de ondernemer actie naar het crematorium te ondernemen en verwees klager naar de Ombudsman. Deze heeft het standpunt van de ondernemer overgenomen en de klacht als onterecht aangemerkt.

Uitspraak:

Opdrachtgever had dit probleem naderhand nog eens besproken met de uitvaartondernemer omdat de toegezegde vergoeding als “te weinig “werd ervaren. Bovendien werd toen gezegd dat de kwaliteit van de soep ook te wensen had overgelaten en dat ze die ook niet wilden betalen. De ondernemer stelde zich op het standpunt dat de door het crematorium toegezegde vergoeding ( ter waarde van ruim € 330,00) voldoende compensatie bood voor het, jammer genoeg, ontbreken van de broodjes. Omdat de soep wel degelijk geconsumeerd was zou de soep naar de mening van de ondernemer wel betaald moeten worden. Op grond hiervan weigerde de ondernemer actie naar het crematorium te ondernemen en verwees klager naar de Ombudsman. Deze heeft het standpunt van de ondernemer overgenomen en de klacht als onterecht aangemerkt.